dinsdag 10 maart 2009

garagekunst in Lozen

In navolging van de tentoonstelling "vides" in het prestigieuze Centre Pompidou in Parijs heeft Alain Aarts uit de Kanaalstraat in Lozen een bijzondere tentoonstelling samengesteld. "De tentoonstelling heb ik de naam "Leeg" gegeven en is een metafoor voor allerlei begrippen die de bezoeker zelf kan invullen. De mensen kunnen mijn garage komen bezoeken waar ik alles uit weggehaald heb. Het geeft de mensen de kans om naar "niets" te komen kijken en op die manier naar hun innerlijke kunnen zoeken. Wij leven in zo'n jachtige wereld waar de mensen zich van de ene naar de andere plek haasten zelfs in hun vrije tijd. Hier in deze lege garage wordt je daarmee geconfronteerd. Het is een bezinnende tentoonstelling" expliciteert de kunstenaar. "De entree is vrij democratisch namelijk 2 euro. En je mag zo lang blijven als je wil. Wie wil overnachten moet wel een bonus van 3 euro betalen. " aldus de heer Aarts. Ook zijn vrouw is enthousiast over zijn artistieke uitspattingen : "Ik ben heel blij dat hij die garage eindelijk eens heeft opgeruimd. Ik was die rommelnest allang beu!" zegt zijn vrouwtje Cindy.

1 opmerking:

Anoniem zei

woooow.....
en ik mag dit zien zonder inkom te betalen...
prachtig gewoon...