zondag 22 februari 2009

Man uit Reppel vraagt heiligverklaring aan

Jozef De Ceuster uit Reppel heeft deze week zijn heiligverklaring aangevraagd bij de Congregatie voor de Heiligverklaringen in Rome. Hij vindt zelf dat hij in aanmerking komt voor de heiligverklaring op basis van twee mirakels die hij zou hebben verricht. "Toen wij pas getrouwd waren in 1962 en wij in ons huis in Reppel gingen wonen had mijn vrouw elke avond zware hoofdpijn. Zij heeft toen veel gebeden tot mij omdat ze de patroonheilige van de hoofdpijn niet kende en zie op onverklaarbare wijze is deze hoofdpijn verdwenen. En in 1984 was onze buurman zwaar ziek en om hem te helpen kwam hij elke dag bij ons thuis bidden als ik ging werken en ook hij is na een half jaar intensief bidden met ons Marie miraculeus genezen. Ik heb er nooit veel drukte over gemaakt maar misschien is nu de tijd aangebroken om mijn heiligverklaring te vragen." zegt een nog altijd kwieke Jef. Hij heeft ook president Obama uitgenodigd voor de toekomstige feestelijkheden omdat hij ook ooit op vakantie is geweest in Hawaii met zijn vrouw Maria.

Geen opmerkingen: