donderdag 16 oktober 2008

Lozen verklaart zich onafhankelijk

De bevolking van Lozen is het beu altijd het vijfde wiel aan de wagen te zijn in Groot-Bocholt. "Wij hebben nu meer inwoners dan Reppel en toch worden wij nog altijd vergeten. Omdat wij vinden dat we het zelf beter kunnen zal ik bij de volgende gemeenteraad voorstellen om Lozen als onafhankelijke gemeente uit te roepen." zegt de leider van de nieuwe partij L.A.P. (Lozen Alleen op Pad) Mathieu Damen.

"Wij hebben veel landbouwgrond en kunnen wel voorzien in onze eigen behoefte. Ikzelf heb me kandidaat gesteld om onze gemeente te leiden en de mensen zullen dat zeker goed vinden" aldus een enthousiaste Damen. Pittig detail is dat de huidige politieke mandatarissen die vandaag nog op het grondgebied Lozen wonen na de onafhankelijkheidsverklaring van Lozen naar een van de overgebleven Bocholter kerkdorpen moeten verhuizen willen zij nog in de gemeenteraad of schepencollege blijven zetelen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Prima, Proficiat met jullie onafhankelijkheid!!! Stel dan ook even voor op de gemeenteraad om alle gemeentelijke gelden-subsidies-premies die naar Lozen stromen stop te zetten en te laten vloeien naar Bocholt,Reppel of Groot-Hertogdom-Kaulille.
Ik vind het wel erover dat Club 'Het Sluiske' jullie gemeentehuis wordt!!!

Anoniem zei

subsidies?
Al eens gedacht aan de braindrain van Lozen naar Bocholt?
Ik voorspel u hier en ik wed al mijn geld van de Fortis erop dat als Lozen onafhankelijk zou worden, we binnen het jaar de meest welvarende regio van de wereld zouden worden. Alleen zijn de Lozenaars sociale mensen die zich niet 'meer' voelen dan de rest en dan ook de welvaart delen met de rest.
Ugh: ik heb gesproken