woensdag 12 november 2008

Obama coacht Van Balen

Gisterennamiddag heeft Stijn Van Balen de toekomstige president van de Verenigde Staten van Amerika Barack Obama ontmoet in Washington D.C.. De bocholter oppositie-leider had een lang gesprek met Obama over de aanpak van zijn campagne. "Barack, want ik mag Barack zeggen, heeft mij heel veel nuttige tips gegeven over de manier waarop we in Bocholt oppositie kunnen voeren. Ook van zijn retorisch talent kan ik nog wel het een en ander leren. Uiteraard heb ik hem ook wat waardevolle raad meegegeven vanuit de tijd dat ik nog burgemeester was. Uiteindelijk is dat ook leidinggeven aan een hele organisatie en hij zal vanaf januari ongeveer hetzelfde doen" zegt een tevreden Van Balen. Na hun gesprek zijn ze samen nog een hapje gaan eten in de plaatselijke pizzahut op kosten van de kas van de CD&V.

Geen opmerkingen: